Mediawijs reikt M-Awards uit

Op 15 november 2016 reikte Mediawijs, het Vlaams Kenniscentrum Mediawijsheid, voor de eerste keer de M-Awards uit. Tien mediawijze initiatieven werden door een onafhankelijke jury genomineerd en maakten kans op één van de vier M-Awards. De M-Awards werden tijdens het Vlaams Mediawijs Congres door Vlaams Minister van Media Sven Gatz uitgereikt.      

Vier M-Awards 

1. De M-Award Sociaal, Cultureel en Welzijn ging naar Weetewa. Deze vlogwedstrijd van Mediaraven spoort jonge YouTube-creators aan om creatieve filmpjes te maken rond maatschappelijke thema’s als de beïnvloeding van de media op het zelfbeeld van jongeren. 

2. Ketnet kreeg voor Boeva and the Games de M-Award voor Mediawijze Mediaproductie.    

3. De M-Award voor Mediawijs Onderwijs gaat naar de campagne “Recht op Afbeelding” van de Privacycommissie. De campagne wil jongeren van de 2de en 3de graad secundair onderwijs op een speelse manier doen begrijpen dat het maken en verspreiden van beeldmateriaal van andere personen bepaalde spelregels heeft.    

4. Het onderzoeksproject AdLit gaat naar huis met de M-Award voor Mediawijs Onderzoek met hun onderzoek rond reclamewijsheid.       

Publieksprijs Digitale Week 

Ten slotte werd er ook nog een publieksprijs uitgereikt voor de beste activiteit tijdens de Digitale Week. Tien creatieve activiteiten die tijdens de Digitale Week georganiseerd werden, dongen mee naar deze prijs. De Bibliotheek van Bertem kwam als winnaar uit de bus met een workshop over Special Effects.   

Meer info

Lees meer op de website van Mediawijs.be.

(Bron: Mediawijs.be)

 

16-11-2016